Please Click Me

Archive for April 2009

Kok and Kenny come visits us

Wednesday, April 29, 2009 § 0

It is a long time ago since i met both of them. ye la, 10 days before study week, I kena chicken Pox. pastu study week, kena uruskan everything yang I tertinggal time MC, termasuk test, l.i sume. then terus exam selama 3 minggu. n malam ni, baru je jumpa dorng balik. rindu giler nak hang out with everybody, especially nak dengar mamat Kok tu membebel. hahaha..

datang2 je, dah ade Pijah, Zawi, Nad n Lola. pastu si Kok datang. Walaweh, he's totally getting weight. muke dah makin tembam n leher dah x jinjang. i tot baru je sebulan lebih x jumpe. he's really gaining weight. datang2 je terus die tanye tentang our planning during cuti nih. satu benda yg aku suke tentang Kok ni, dalam gile2 die, terkeluar gak keseriusan die. then Padil come and after dat Kenny pun datang. Kenny lak x nampak beza sgt, tp die ungkit my Chicken Pox. hahahaha..biarlah. i kan the hottest chicken poxer ever.

lepas tu ktorang duduk lepak2 sambil bercerita. and actually menanti kedatagan Farid Botak. hampeh, die kate die ade fieldtrip arini. tp tibe2 coursemate die lalu belakang meja ktorng scr berjemaah. hmmm. kantoi, mesti mamat tu tdo lam bilik. I pun amek r peluang nih untuk bercerita. i told dirty jokes yang dr.affendy selalu citer kat ktorang. hahaha... lola langsung x leh terima.awawawawa...

walaupun ktorng lepak sekejap je mlm tu, tp aku rase mcm terubat lak rindu sekejap. ye r, since exam nih, sume busy kan. tp sayangnye x sume yg dtg. kan best kalau sumer datang kan. mesti lagi gamat dua tom yam mlm tu...hahahah..past midnite, padil n pijah terus balik, sebab besok dorg ade paper. so xpe r, then x lame pastu steve n cindy dtg. bersembang la lg ktorng. kenny balik dah. kok pulak kusyuk je tgk cter kat TV...

Sebenarnye lama gak aku menanti gathering sebegini. aku tetiba rindu kat sume org. n mlm ni, aku dapat sesuatu. always confident with our own plan. my plan cuti nih, gi l.i kat Johor, then bekerja and 'bekerja' kat ctu. sebelum ni aku ragu2, betol ke x plan aku nih, tp selepas mlm ni, aku jd konfiden. memang aku tercaj sedikit mlm nih. thanks you guys...

dan satu benda aku x puas hati, bile Kok picit biseps aku, n die kate aku dah kendur, tu aku x puas hati. ni yg membuat aku makin terasa nak membina badan nih..hahahha..at least i'm not gaining weight (cross finger hoping it's not)...yayyy..hehehhe...

papepun, i really enjoy myself tonight.hehehe...gosh suddenly aku terkenang my enormous crush tu..wtf..get out from my head. pantang nmpk die, 20 jam lah bayangan die akan melekat dlm kepala otak nih..

rasenye sampai cni lu kot. gud bye, n jumpak lagi naa....

I Am MARK BAKER in Cheaper By The Dozen

§ 0

I abes paper 27hb arituh..fuh, finally abes gak battle I dgn sumer lecturer sem nih. skrng tinggal terima serangan daripada mereka. abes jeh paper ari tuh, ingat nak kuar mkn ngan member, but turn out tgh hari tu hujan lebat selebat-lebatnya lak. so i end up makan kat kafe je, sorng2. sedih kan. but actually I x biase amek lunch. since crazy with kekurusan nih, i start skip lunch. tp entah ape setannya aritu, I termakan lunch lak. actually, i wanna run into someone. dat's y makan kat kafe. remember my last post. my enormous crush tu. so besar r harapannye kalau dapat tengok muke die arituh..hahaha.. aku dah macam pathetic loser stalker dah, n it's so not me. lantak r. now i play hard-to-get plak ngan dia. call me crazy, but i think my crush tu pun ada sort of feeling for me. i'm just waiting for the signal.haha.. biarlah.kite berbalik kpd tajuk asal.

so after abes lunch n scanning my crush tu, aku pun balik bilik n tdo..hahaha..sebab malam sebelum tu x tdo. bangkit2 je dari tdo, aku start mencari movie untuk ditonton. berpusing2 gak nak mencari. dari seorang ke seorang. bermula ngan aizam, abang wan, randy n sampai Khairy. akhirnye kol 11 malam aku jumpe gak. aku pinjam movie yg si khairy download. banyak r jugak termasuk How I Met Your Mother, series yg aku x sempat nak tgk sebab time tu aku dah masuk matrik. tibe2 aku tertarik ngan satu cter kat laptop mamat tu. cheaper by the dozen. i know the movie a lil bit old tp aku x pernah tgk pun cter tu. ye lah, cter tu kuar waktu aku form 3 and form 5. mase tu aku x layan movie at all. tgh hit puberty and it was a real hard time. later r I cter eh..hehe..

so balik2 bilik, aku pun tgk r cter tersebut. memang best.for a moment aku rase mcm nak suruh bakal bini aku beranak sebanyak tu je. aku suke. antara siblings tu, aku paling suke tgk the twins (neil and kyle if im not mistaken). cute and talky.hahaha..mulut dorng dua ekor tu mcm jahanam je.teringat lak sin chan. tetapi apa yg menarik minat aku adalah watak Mark Baker. i suddenly saying to myself, whooaaa.. he's totally like me when i was young. he's the least favourite and selalu je jd mangsa siblings die. one night, lepas katak die mati, he took a decisoon utk lari dari rumah n balik ke tempat asal mereka. whhhooooaaaa, and he really did it.

my young life is not easy. being the least favourite and the ugliest is not easy. i always accuse for something dat sometimes not really my fault. just like Mark. at the begining, the first chaotic situation is caused by him. pastu die dapat nick name yg menyakitkan hati n bile dorng moving pergi ke city, abang2 die x nak berumet or berjiran dengan die pun. so it leave him to live lam bilik yg paling buruk sorang2. i dunno, pagi tu, lepas tgk movie tu, aku rase tersentuh. aku tgk mcm mane Tom Baker x layan pun si Mark tu. the worst part is, die selalu salah sebut nama Mark.

however, movie tu merupakan cter family. of course ending die happy. but for me, ending tu x applicable dalam hidup sebenar. is it really hard utk dpt happy ending. yeah, sometime kite berada kat atas, tp masa ketika kite jatuh adlh lebih lame. lebih2 lagi if it's family matter. i am not in the mood to talk abaout it. my point is that movie is also a wake up call for me.

lately aku selalu je dpt wake up call.hahaha..maybe aku nak vote Wake Up Call by Maroon 5 sbg song of da year aku..

hahaha..okies, jumpak lagi naa...

Stick a fork, I am done...

Monday, April 27, 2009 § 0

hahaha...
maybe ramai yg kurang faham.
when u cook a steak, you stick a fork on it, to see if it cook yet...hahahah...

today's my last paper. dunno. i not that happy as i thought. ke banyk sgt bersuka ria before ni, ataupun fact sebenarnya sy dah jatuh cinta kepada kimia.
paper unit operasi (my first paper) is really a wake up call for me, yang sebenarnya aku ada sedikit perasaan dengan course aku sekarang. sebelum ni aku tegar mengatakan aku x suka my course. i hate trap inside it. tp exam kali ni berbeza...

tp ini bukanlah kali pertama aku berkelakuan sebegitu. aku selalu kabur dengan perasaan aku sendiri. adakah aku suka atau tidak something or somebody, i always kabur. contoh terdekat baru je berlaku. sepanjang satu sem aku rasa aku saje ja layan satu budak nih. tetapi sekarang baru aku tahu, i have enormous crush kat dia..how pathetic is it?

hopefully i can get over this feeling soon. aku malas r nak crush kat orang nih. aku lagi suke kalau orang yang crush kat aku. hahahaha... kalau kena gaya, aku layan. tp tolong if u like me, jgn terlalu press aku untuk menyukai anda juga. i can't do that. it's really annoying. jadi diri ko sendiri dah r. aku x lah mean sgt. tp sometimes my word and my action really can hurt someone. so jgn buat choi kat aku kaalu x nak aku wat choi kat korang...

hahaha....

jumpak lagi naa....

Which F.R.I.E.N.D.S character do you like? Mine is Phoebe Buffay.

§ 2

Smelly cat, smelly cat
What are they feeding you?
Smelly cat, smelly cat
It’s not your fault


That’s a verse of Smelly Cat, Phoebe Buffay’s most popular song. Who the hell is this Phoebe Buffay? Is she one of the Clinton’s secret campaign manager, or some chicks who work at strip bar, or a girl you barely met at the mall? No. none of the option is true. Haha, there’s laughing inside my head when I wrote Clinton’s secret campaign manager. Duh, it’s so lame.

Phoebe Buffay is one of the main characters in FRIENDS series. Weird, flaky, dumb but love her friends very much. I really like her. She has a very weird family background and very weird stuff either. Her real mom, Phoebe Abbot was stupidly knocked-up by Frank Buffay and gave up Phoebe and Ursula (Phoebe’s Identical twin sister) to Lily, her best friends. Lily then married to Frank Buffay. But the marriage didn’t work when Frank leave Lily and her daughters. After frank leave them, Lily married again with some guy, but turns out that guy was sent to prison. Lily try really hard to raise the kids when the two of them not getting along. Ursula is mean to Phoebe in every way. When the twin was 14, Lily killed herself and leaved the twins in poor kind of life. Phoebe then settled living in the street of New York. She lived in the box and mugged people for living. She then found her life after applying aromatherapy and work as masseuse. After many years of rough struggle in life, she read about Monica Geller’s ads to looks for a roommate. She then settled living with Monica for a few years before moving out and lived with her grandma.

Throughout the plot, she always pictured as a flaky, weird woman who wants to meet her whole set of family. Throughout the plot also, she finally meet with Phoebe Abbot, her birth mom, which she didn’t know before. She thinks Lily is her real mom, as her parents never tell her anything about it. Then she met with her half brother, Frank Jr. also a weird guy. She gave birth to her brother’s triplet, when Frank Jr. and Alice (his spouse) can’t conceive child through traditional method. Then both of them ask Phoebe a favor if she can carry their child as surrogate mother. Phoebe agrees as this is the best gift she probably could give to someone. In real life Lisa Kudrow is actually pregnant. After 8 seasons of on-off-on-off relationship with a ton of men, she finally ends up with Mike Hannigan, which I think is shorter than Phoebe. They married at 10th seasons on the street outside Central Perk. Unfortunately none of her family makes it to the wedding and Chandler walks her to the aisle.

Why I like Phoebe very much. Because she is the brilliances of the show as Monica is the glue to the entire gang, she is the one who creates minor sub plot but leave a deep effect to the gang. She always is in the middle of the fight to stop it. When Monica and Rachel fight over who should go out with Jean Claude Van-Damme, when Ross and Rachel fight where they wanna go to Rachel’s sister’s cabin for skiing, also when Rachel wanna moves out from Monica’s.

One thing that impressed me a lot about her is her ton of principle even though she sometimes fails to stick to it. The most notable one is she is vegan. She didn’t eat meat, but sometimes she was seen to eat one in the show. For example in The One With Dozen Lasagnas, she was seen eating a non-veggie lasagna with Monica. At the beginning of the show, clearly stated there Aunt Sylvia doesn’t want the lasagna because it is non-veggie lasagna. Then when she was pregnant, she have craving for meat and try to fool the fetus by eating soy burger. Then she decided to eat meat when Joey in turn be a vegan. Talking about vegan, I remember these two songs about vegan and eating meat. Both wrote by Phoebe.

New York City has no power,
And the milk is getting sour,
But for me it is not scary,
Cause I stay away from dairy,
Lalalalalalalalalalalalalalala

All cows in the meadow goes moo,
All cows in the meadow goes moo,
And farmer knocks them in the head,
That’s how we get hamburgers,
Noooooooowwwww chicken…

She also has strong feeling for animals, and loves all kind of animals. I remember this line when the gangs wanna have a barbeque for Rachel’s birthday and Monica asks Phoebe to take out the turkey and steak out from the freezer. Then she said, “I remember how cute this turkey and cow was”. She is a positive thinker. She tries her real hard to be positive all the time.

I think that’s for now. Tulis panjang2 pun nanti korang jemu nak bace lak. Hahahaha… if you are hardcore fan of FRIENDS series also, do leave comment and state which FRIENDS’ character do you like most.. hahaha..have a good day…

Saturday, laundry day...

Saturday, April 25, 2009 § 0

Today I wake up a lil bit late than usual. Two days in a row I woke up at 8, but today instead getting my butt out of bed at 8, I do it at 9... Never mind let it go. Maybe yesterday I ate too much. First breakfast at Ibu's then i went to the library, hoping Pijah already there. It turns out that she is still at her room. I can't enter library because I forgot to bring those damn thing (name card holder). So I spent my time at bistro, eat again. 2 hours later we went to Awet Muda to have lunch, whereas I spent RM8.wtf...here I ran into Ezzah, Farah n one of their friend. 2 hours then, Pijah's sister came and we met. Out of sudden I was in their Vios n went to Tekun, because MQ Aqilah wanna take her jacket back from Pijah. Then we went to 7-E. before that Pijah gave me butterscotch bread, which I rarely see. After we arrive at 7-E, I determined to buy butterscotch but then they only have Chocó raisin. Okay, I take it. Huh. Then I went back to library and eat the bread together with Fatin and Pijah. Haha funny when I try to seludup the bread. Hehe. At 10 we went back to Tekun and here I ask Dila to have dinner with me. We ran into many people. First Acab and Kord, then A’a and her friends, then Natrah, and lastly Aizam, Megat, Farid and ‘Aizam. There’s two Aizam there. Then Poji joint us. Once again I spent RM8 only to have dinner.
Forget about yesterday. Today is important. Why is it important, I don’t know? Having plan with Ezzah to go to Pasar Malam maybe. Or because today is my laundry day and fact every time I do laundry, it will rain, or today I can meet that Mak Cik Yong Tau Foo again.. hahaha… after doing my laudry I go to café to have my breakfast and here I ran into Pijah and Fatin. We talk, we talk and we talk until 12. Hahaha.. that is a very waste of time. Then I went back to my room, hoping to study but instead doing exercise, I sleep.. YES. I slept. Haha.. what’s wrong with me. Then I wake up and craving for Chicken fried rice, so I bought it at Ibu’s… and while doing that, I ran into Khairy and Am.. hahaha.. Khairy my brother. Long time not see him. Nothing different. Still my little brother that always critise me. Hahaha.. suddenly I feel like Rachel Greene when meeting her Sister Amy Greene. If you know what I mean.
I think that’s all for now. Actually I wanna write about FRIENDS series or something about flirting, but then never mind. Next I’ll write about that. Hahaha.. bubbye.

Please Click Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...