Please Click Me

I Am MARK BAKER in Cheaper By The Dozen

Wednesday, April 29, 2009 § 0

I abes paper 27hb arituh..fuh, finally abes gak battle I dgn sumer lecturer sem nih. skrng tinggal terima serangan daripada mereka. abes jeh paper ari tuh, ingat nak kuar mkn ngan member, but turn out tgh hari tu hujan lebat selebat-lebatnya lak. so i end up makan kat kafe je, sorng2. sedih kan. but actually I x biase amek lunch. since crazy with kekurusan nih, i start skip lunch. tp entah ape setannya aritu, I termakan lunch lak. actually, i wanna run into someone. dat's y makan kat kafe. remember my last post. my enormous crush tu. so besar r harapannye kalau dapat tengok muke die arituh..hahaha.. aku dah macam pathetic loser stalker dah, n it's so not me. lantak r. now i play hard-to-get plak ngan dia. call me crazy, but i think my crush tu pun ada sort of feeling for me. i'm just waiting for the signal.haha.. biarlah.kite berbalik kpd tajuk asal.

so after abes lunch n scanning my crush tu, aku pun balik bilik n tdo..hahaha..sebab malam sebelum tu x tdo. bangkit2 je dari tdo, aku start mencari movie untuk ditonton. berpusing2 gak nak mencari. dari seorang ke seorang. bermula ngan aizam, abang wan, randy n sampai Khairy. akhirnye kol 11 malam aku jumpe gak. aku pinjam movie yg si khairy download. banyak r jugak termasuk How I Met Your Mother, series yg aku x sempat nak tgk sebab time tu aku dah masuk matrik. tibe2 aku tertarik ngan satu cter kat laptop mamat tu. cheaper by the dozen. i know the movie a lil bit old tp aku x pernah tgk pun cter tu. ye lah, cter tu kuar waktu aku form 3 and form 5. mase tu aku x layan movie at all. tgh hit puberty and it was a real hard time. later r I cter eh..hehe..

so balik2 bilik, aku pun tgk r cter tersebut. memang best.for a moment aku rase mcm nak suruh bakal bini aku beranak sebanyak tu je. aku suke. antara siblings tu, aku paling suke tgk the twins (neil and kyle if im not mistaken). cute and talky.hahaha..mulut dorng dua ekor tu mcm jahanam je.teringat lak sin chan. tetapi apa yg menarik minat aku adalah watak Mark Baker. i suddenly saying to myself, whooaaa.. he's totally like me when i was young. he's the least favourite and selalu je jd mangsa siblings die. one night, lepas katak die mati, he took a decisoon utk lari dari rumah n balik ke tempat asal mereka. whhhooooaaaa, and he really did it.

my young life is not easy. being the least favourite and the ugliest is not easy. i always accuse for something dat sometimes not really my fault. just like Mark. at the begining, the first chaotic situation is caused by him. pastu die dapat nick name yg menyakitkan hati n bile dorng moving pergi ke city, abang2 die x nak berumet or berjiran dengan die pun. so it leave him to live lam bilik yg paling buruk sorang2. i dunno, pagi tu, lepas tgk movie tu, aku rase tersentuh. aku tgk mcm mane Tom Baker x layan pun si Mark tu. the worst part is, die selalu salah sebut nama Mark.

however, movie tu merupakan cter family. of course ending die happy. but for me, ending tu x applicable dalam hidup sebenar. is it really hard utk dpt happy ending. yeah, sometime kite berada kat atas, tp masa ketika kite jatuh adlh lebih lame. lebih2 lagi if it's family matter. i am not in the mood to talk abaout it. my point is that movie is also a wake up call for me.

lately aku selalu je dpt wake up call.hahaha..maybe aku nak vote Wake Up Call by Maroon 5 sbg song of da year aku..

hahaha..okies, jumpak lagi naa...

What's this?

You are currently reading I Am MARK BAKER in Cheaper By The Dozen at Hook Up with Syahmi.

meta

Please Click Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...