Please Click Me

CASTRA tidak memPERKASAkan aku

Thursday, December 31, 2009 § 0

Cerita ini sebenarnya agak hangat. Aku dah 8 bulan melepaskan title YDPGK (Yang diPertua Gila Kuasa) tapi cerita ni masih memberi impak yang besa dalam idop aku. Gara2 aku terlepas satu sesi latihan dan satu sesi membuat baju kerana urusan lain yang lebih penting yang telah aku commit semenjak dari hari pertama aku masuk USM. Memandangkan aku memegang teguh kepada janji kerahsiaan, aku diamkan ja. Akhirnya aku terpaksa meluah kat somebody (dalam keadaan rahsia) dan tak sangka ada orang evesdropping perbualan aku dan menggunakan ayat aku itu untuk backfire aku.

Apa yang berlaku sebenarnya, aku pergi satu kursus selama dua hari dan sewaktu kursus tu, aku hanya tidur selama 2 jam sahaja kat atas
simen tanpa ada selimut dan cadar serta bertentang dengan hutan. Balik dari kursus aku terus pergi praktis tanpa memikirkan soal penat dan malam tu terus masuk rehearsal. Dalam keadaan ting tong dan kepenatan aku dihentam bertubi-tubi. Dorang bukan nak tanya aku pergi mana or whatsoever tapi terus nak condemn aku. Bila aku da x tahan dan meluah my feelings kat somebody dalam keadaan yang rahsia, dorang evesdropping dan backfire every single of my statement di kemudian hari.





Bukan kekalahan kami yang paling memedihkan (yeah for sure, hadiah kostum terbaik sepatutnya milik kami tapi apa boleh buat) tapi bila orang tak percaya dan tak memahami aku. Asyik aku ja nak paham korang apa cerita. Aku x nak hipokrit tetapi memang aku cuba mengelak bertemu dan bertegur dengan anda semua. Kerana melihat muka kamu semua dah cukup menyakitkan aku.

Seperti mana peribadi aku diserang pada petang itu di kafe CG dihadapan MT baru PERKASA dan sebagaimana aku tidak defend diri sendiri (kerana aku bukan defensive. Aku masih rational dan tidak dikawal emosi) begitulah terlukanya aku. Selepas segala penat lelah aku, masa aku buang kat PERKASA, itu rupanya balasan yang aku dapat. Aku dah tidak kisah kerana memang anak-anak Sarawak kebanyakkannya hanya pandai bercakap dan menyalahkan orang lain, tapi mempunyai pemikiran dangkal. Sorry to say tapi perlakuan korang menunjukkan statement yang aku kuarkan. Dah cukup setahun aku jadi YDP dan dipalit dengan pelbagai kritikan. Dari minit pertama aku jadi YDP sehingga sekarang, aku x pernah jemu dikritik. Sampaikan muka aku yang x macam muka orang Sarawak pun boleh jadi isu. Aku berjuang dengan cara aku sendiri. To the hell with ur kritikan, aku tak peduli. Apa yang aku tahu ramai lagi orang yang menghargai aku. PIMPIN Siswa, Sekretariat dan banyak lagi. Aku dibuang di satu tempat x bermakna aku takkan sparkle di tempat lain. Tu ahhh...






So isu ni sebenarnya da lapuk and aku malas nak bangkitkan lagi, tapi sekadar flash back, best jugak sebenarnya... Tu Ahhh...

Baiklah, next cta lain plak...

Tukar Channel...

Next Change: Lesser of Two Diseases


What's this?

You are currently reading CASTRA tidak memPERKASAkan aku at Hook Up with Syahmi.

meta

Please Click Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...