Please Click Me

Lesser of Three Diseases

Thursday, December 31, 2009 § 0




Three diseases.. yesss.. Choose which one yang korang nak. Unknown Virus or Chicken Pox or Eye Lid infection.

Unknown Virus
Aku kena virus ni sehari selepas result PRK diumumkan Which is mid Januari. Aku demam teruk dan hampir 10 hari tak dapat pergi kelas. Dan effect dari virus ni aku rasa sampai 2 bulan. Dizzy waktu bangun tidur, sakit badan waktu senja dan subuh, mual, loya dan macam2 lagi. Kalau nak ingat balik memang aku x nak ingat dah kejadian itu. Aku masih ingat lagi ayat Dr. Lela

"Virus ni mcm denggi, tapi bukan denggi. Banyak dah budak USM kena virus nih..."

Hampeh bukan dia nak cerita virus apa.. Pebenda la Dr. Lela nih...

Sebabkan virus nih aku x dpt pergi kelas Polimer dan Unit Operasi dan mungkin juga telah menyebabkan gred kedua-dua paper ni jatuh. Aku takut memikirkan balik virus ni tapi sebab virus ni aku makin careful with my own health. Aku jadi makin menjaga kesihatan. Thanks jugak la kan. Ada jugak kebaikkan.



Chicken Pox
Virus ni plak kena exactly pada 26 March 2009 (actually aku diognised pada tarikh tersebut. Tanda2 dia dtg lama dah). Muka jangan cerita la, Dengan poxes penuh badan. Makan pun kena jaga betul2. X leh makan benda2 yang dipantang.

Virus ni flash back plak zaman huduh aku. Orang suma gerun tgk aku waktu nih. Kalau x caya, tgk la gambar kat bawah ni. Tu ahhh...





Virus ni pun sekali lagi menyedarkan aku kepentingan untuk aku menjaga kesihatan dan kecantikkan. Tu ahhh...








Eye Lid Infection
Pastu pada bula Julai, aku kena infection kat mata l
ak. Terus kena bedah. Time tu memang dub dab dub dab arr. aku x tau pebenda yang x kena kat mata aku, tiba2 kena infection. Then jumpa Dr. Lela terus dia refer ke GH utk buat operation. Kat bawah ni adalah gmbr aku selepas kena bedah aritu. Tu ahhh. Dah macam orag buta pun ada jugak. Sian kan kat aku.




Anyway ketiga-tiga virus ni merupakan tanda Allah mahu menguji aku dalam kesakitan. Tiga Virus dalam masa 7 bulan. Aku memang belajar banyak benda dan aku rasa aku berjaya mengharungi disease ni dalam keadaan yang berjaya. Tu ahhh...

Oritey,

Tukar Channel lain lak...

Next Change: Simple Town with Simple Probs

What's this?

You are currently reading Lesser of Three Diseases at Hook Up with Syahmi.

meta

Please Click Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...