Please Click Me

War Declared

Thursday, December 31, 2009 § 0

Sidang ini bukan mcm sebelum2 nih. Sumber kewangan aku jadi makin sempit. Sponsor makin kurang. So aku memang terpaksa berjimat cermat dan berhati-hati dalam berbelanja. Dan sekiranya duit xda, aku akan terlalu cepat moody. Aku akan jadi sarcastic dan aku sendiri x suka diri aku pada ketika itu. Itu yang membuatkan aku jadi takut. Duit boleh kontrol mood aku. Actually aku boleh summarize War aku berdasarkan chronology berikut

Mac - April
Sumber kewangan dibom, menjadikan ekonomi gawat

Penghujung Mac
Mendapat bantuan daripada United Nation, dpt la survive selama sebulan lebih

Mei - Jun
L.I Period. Bergantung kepada duit elaun untuk survive

Julai
JPA masuk tapi lebih dari 3suku abis untuk membayar balik bantuan2 yang diterima

August - September
Tempoh bertenang dari segala dugaan Shopping

Oktober
Sumber bantuan telah mulai masuk, namun sangat berbeza daripada sebelum ini

November
Musim gawat, mood sangat tidak stabil

Disember
Segala menjadi pulih sedikit dan tugas seterusnya untuk memastikan segalanya akan kembali pulih seperti biasa


Waktu paling sukar bagi aku adalah semasa November kerana ketika itu duit aku hampir tiada. Waktu L.I aku masih ada lagi duit simpanan, tetapi November aku memang betul2 kemarau. Ketika itu aku sangat moody dan kesian la sesiapa yang berada di sekitar aku.

Finally aku dah mampu berjalan sikit pada Disember. Financial dah semakin pulih. Dan aku pun da start shopping balik sikit2 walaupun x macam dulu, tapi at least dah start balik. And Hopefully ekonomi akan semakin baik pada Januari dan seterusnya aku mampu hidup macam biasa balik.

Duit bukanlah penting dalam idup aku, tapi segala-galanya memerlukan duit. Tu Ahhh...

Orite cter War dah setel...

Next Channel plak...

Next Change : Weekend at Cak

What's this?

You are currently reading War Declared at Hook Up with Syahmi.

meta

Please Click Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...