Please Click Me

I Tak Like

Friday, April 16, 2010 § 0

Saya tak suka:

  1. Pembohongan/ penipuan/ pendustaan/ atau apa2 kata seerti utk benda ini
  2. Berbaris atau ber'queue'
  3. Bila saya beratur, orang potong barisan saya
  4. Wanita yang guna harum-haruman yang terlalu wangi
  5. Makan berbunyi (kunyah kuat-kuat atau sebagainya) or makan dengan mulut terbuka
  6. Orang tiru-tiru or quote aku tanpa acknowledge aku
  7. Orang yang tak confident dengan kejadian diri sendiri
  8. Ketuk pintu waktu aku mandi dan suruh aku bersiap cepat
  9. Bila aku kata stop, korang tak nak stop
  10. [jap tengah fikir lagi]

aku just nak emphasize yang pertama tu je sebenarnya.
  1. Pembohongan/ penipuan/ pendustaan/ atau apa2 kata seerti utk benda ini

Semenjak kecil, aku telah melatih diri aku untuk tidak berbohong. Didikan keluarga dan sekolah just bagi influence yang sikit ja, dan aku rasa kebanyakkanya datang dari usaha aku sendiri. Aku tak suka berbohong dan x suka dibohongi.

Keburukan berbohong: Kantoi - Bila da kantoi, korang2 yang berbohong dengan aku ni akan made up another story utk cover story sebelum nih and your nose getting longer and longer.

Org x trust - Sumpah mati idop balik aku tak kan percaya korang dah. Walaupun aku still kuar or bercakap, korg akan nmpk distance yang aku wujudkan, khas untuk pembohong macam korang

Aku ban korang dari idop aku - Aku memang akan ban la korang bila aku da bengang ngan korang.


Aku juga tak suka bila aku terpaksa berbohong untuk orang lain. Kalau korang nak save ur ass, it's up to you, but don't drag me to your hell. Aku paling benci bila disuruh berbohong dan paling benci setiap kali korang berbohong depan aku untuk cover sebab2 korang paksa aku berbohong. FOR THE LOVE OF GOD, PLEASE STOP IT.






Aku juga tak suka dan benci bila orang kata aku berbohong. Aku sangat terluka bila orang kata aku lied to their faces. Aku coba untuk bercakap benar dan berlaku jujur, tapi bila orang kata aku berbohong, memang aku sangat terluka. Sangat sangat terluka. Kadang bila korang kata korang minta maaf pun, aku x kan maafkan, aku just kata "hmmm"... Tu la price yang korang kena bayar sebab berbohong mengatakan aku berbohong. Aku x moh kuarkan fakta kes, tapi cukup la aku kata, jangan jadikan bohong tu budaya hidup. Buat apa la nak cakap bohong, bagi tau perkara sebenar dah la. Tak pun elakkan bagitau perkara tu. Sampai kiamat pun aku xkan maafkan salah orang yang berbohong ngan aku atau accuse aku sebab berbohong... Mati la korang nak kata apa...

YZYZ...

What's this?

You are currently reading I Tak Like at Hook Up with Syahmi.

meta

Please Click Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...