Please Click Me

Roti Kepit Before Exam

Wednesday, April 21, 2010 § 0

Today I'm gonna have my very first paper.

KAT 341: Pollution And Environmental Chemistry
2.15 PM, L17 DPB, USM



I like chemistry, but not this one.

So last nite, utk meraikan my very own first paper, aku pun kuar la berkarok campur beroti kepit...

Apakah roti kepit? Ia adalah term yang aku namakan untuk berGOSSIP. Tapi roti kepit hanya boleh dilakukan bersama2 ahli2 sahaja. Jika GOSSIP tersebut dilakukan di luar sistem keahlian, ia hanya dinamakan GOSSIP. Roti Kepit spesifik kepada orang2 tertentu sahaja. Jika hendak beROTI KEPIT, ahli juga seharusnya memahami kod-kod yang digunakan. Antara Kod yang diguna pakai
  1. Roti Kepit Tom Yam
  2. Roti Kepit Cheese
  3. Roti Sardin
  4. Badak
  5. Mak Penyu
  6. Permata yang dijemur (yang ni agak lawak arr)
  7. dsb [kalau reveal banyak kod, nanti org boleh uncode kan peROTI KEPITan ktorang]
So semalam ada 4 roti kepit yang ingin dikongsi. Tapi tajuk roti kepit biaarlah dirahsiakan. Nanti susah lak kalau orang tau. Da tak best lak ktorang nak berkepit nanti. Tapi yang penting PANAS okeyyy...

Anyway, ROTI KEPIT pertama tu boleh la kot kalau nak share. Benda tu tentang fitnah terhadap WAN MOHD FAHMI dalam FaceBook. Kalau korang nak tau cerita sebenar, bolehlah menjenguk ke FB beliau. Tengok sendiri la ekh. Prinsip ktorang dalam roti kepit, ktorang xkan percaya suatu sumber tanpa berjumpa bukti atau pengakuan daripada subjek. Sebab tu ktorang struggle nak jumpa Fahmi semalam. Nak tau pe benda yang da berlaku. Agak hot jugak la di situ. Dengar cter, Fahmi da buat laporan polis dan da diproceed ke Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM). Kakak Fahmi pun da cari lawyer, nak buat saman malu kat individu tersebut. Individu tu da malukan Fahmi, awek Fahmi, dan seluruh keluarga beliau. Sape yang x bengang kan. Kalau ada masalah ngan Fahmi pun, x yah la babitkan awek dan ahli keluarga.

Aku terfikir gak, kalau benda yang sama berlaku kat aku. Aku ni pun bukannya bersih manapun. Bila2 orang boleh jaja kisah gelap aku lam FB ke, blog ke, pastu tayang gambar bukan2. Aku paling takut. Kalau benda tu sampai ke family aku, habis la aku kena ngan ayah aku. Mana nak sorok muka weiyh. Meskipun aku x buat, tapi mulut orang mana nak tutup. Kalau pun aku berjaya buktikan aku innocent, cerita tu akan tetap lekat kat bibir manusia sampai bila2...
Nauzubillah... Minta dijauhkan...

Anyway, time karok semalam, aku amek lagu2 yang aku x biasa nyanyi. Tiga jam kot karok semalam, konon nak lepas tension study. Hampeh sangat kan. Semalam aku nyanyi:
  1. This Love (lagu pembukaan)
  2. Tak Mungkin Kerana Sayang (da lama mengidam nak bawak lagu nih)
  3. Selalu Mengalah (aritu Khairy bawak cam best jek)
  4. Ku DiHalaman Rindu (1st dengar Solihin bawak aku sangat teruja, tapi bila second time org laen yg bawak aku terus nak try nyanyi lagu nih sbb dorg nyanyi cam hancur je.. haha)
  5. Because Of You (Apa angin aku nak bawak lagu ni, aku pun tak tau)
  6. When You Looking Like That (Aku still lagi fail bawak lagu nih)
  7. I Don't Wanna Miss A Thing (Aku da start pancit dah)
  8. Taman Rashidah Utama (Haha... Sangat Best)
Lagu seterusnya ni plak, aku nyanyi atas permintaan Kak Mia dan ktorang terduet sesetengah lagu
  1. Anggapanmu
  2. Madah Berhelah
  3. Setiaku Di Sini
  4. Kekal
  5. Puncak Kasih
Haha.. Amik ko nyanyi lagu Ziana Zain... Padan Muka...

Balik dari karok semalam, aku mandi bagai, terus study...
Best rupanya study paper KAT nih...

Baeklah, saya nak sambung study...
Petang nanti ada paper...

sebelum tu

kepada:
Mohd. Sobree Damit (or AYIE)...
HAPPY BIRTDAY TO YOU...
WELCOME TO THE YOUNG ADULTHOOD...
SEMUGA BERBAHAGIA SELALU &
ALWAYS BE POSITIVE


YZYZ...

What's this?

You are currently reading Roti Kepit Before Exam at Hook Up with Syahmi.

meta

Please Click Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...