Please Click Me

2 Minggu Lepas, Ku Katakan Puasa Lepas Best, tapi...

Thursday, August 26, 2010 § 4

Dua minggu lepas, waktu mula2 nak puasa aku komplen ngan Chick. Puasa kali ni mesti da x best. Tak best macam tahun lepas. Puasa tahun lepas kami banyak jumpa orang. Macam2 orang baru yang ktorang kenal. Banyak juga actually member yang da kenal sebelum ni, tapi baru nak rapat balik. Macam2 plan nak buka puasa kat mana ktorang buat. Ke sana ke sini. Pastu tengah malam, mula la nak karok. Rasanya hampir tiap malam kot kuar karok then terus sambung ngan sahur kol 3 pagi.

Puasa tahun lepas gak menyebabkan berat badan aku naik gila babey... Daripada 73 kg, naik 83 kg. Sebab2nya makan tak hengat donia. Sahur pun aku bedal nasi mcm mkn tengah hari. Pas makan direct tdo plak tuh. Consequences nya, amek la badan naik. Haha. Since then ramai yang tegur aku makin berisi.

Paling aku suka puasa tahun lepas adalah, apabila orang2 baru yang aku kenal time tu, ktorang dapat berkawan rapat sampai la sekarang. Okey je lagi kawan. So kira macam rahmat Ramadhan la kan, mengukuhkan ukhuwah sesama umat... Hahaha

Puasa kali ni plak, pada mulanya ktorang hengat x happening mcm tahun lepas. Ktorang rasa maybe x jumpa orang baru. Kepala berbuka (Abg Azhar) pun xda kat Penang. Tapi da sampai 2 minggu puasa nih, rasanya tak pernah lagi aku berbuka seorang diri atau jenjalan kat bazaar seorang diri. Ada ja plan dan ada ja orang yang nak berbuka bersama. Kadang kol 6 baru tnya member nak buka kat mana. Ini membuktikan hypothesis aku dan Chick da mula salah. Kalau kata tak jumpa orang baru, rasanya banyak je kot orang2 baru yang berbuka ngn aku, seperti Solihin, Faiz, Tasya, budak2 CAK dsb...

Puasa kali ni jugak ada istimewanya yang tersendiri sebab ada term baru yang diperkenalkan iaitu term "Harga Lambungan". Actually term ni merujuk kepada harga syiling tapi minah Chick tu nak nak tukar jadi harga lambungan... Biar lah beliau. Biasanya kami akan bersaing harga lambungan berbuka. So far harga lambungan terendah aku (tak termasuk berbuka kat Masjid dan kena belanja) adalah RM 4.50 ... tu pun sebab aku saja tambah murtabak. Kalo tak lagi murah kowt... Hahaha... Harga lambungan paling mahal adalah RM 100. Harga ni aku dapat waktu aku belanja budak2 CAK buka puasa tempoh hari...

Haha..

Baeklah, sampai kat sini dulu. tulis panjang2 karang orang bosan nak baca. Lagipun jap gi nak kuaq soq ngn Faiz... okey bubbye...

YZYZ

What's this?

You are currently reading 2 Minggu Lepas, Ku Katakan Puasa Lepas Best, tapi... at Hook Up with Syahmi.

meta

§ 4 Response to “2 Minggu Lepas, Ku Katakan Puasa Lepas Best, tapi...”

Please Click Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...