Please Click Me

Long And Windy Road

Saturday, November 13, 2010 § 6



Wahh.. tajuk, macam title lagu la pulak. Mengada. Ekceli, untuk aku bergraduan dan seterusnya berkonvo, bukan la satu jalan yang senang seperti kebanyakkan student. Mula2 masuk USM pun da jumpak dah pelbagai halangan. Boleh plak masa mula2 dulu, after buat medikel cekap, Doc kat Pusat Kesihatan tu bagi advice suruh aku pi tukaq course. Dia suruh aku masuk course bukan sains sebab dia diagnosis aku ni color blind. Doc ni memang takdak hati dan perut kowt. Punya la berjam aku buat fully medikel cekap, dengan x makan bagai, mai2 jumpak suruh tukaq course gtu jah. Baru ni aku pi jumpak Doc MD gak, pun ayat sama x leh blah. U cannot drive in this country or any other countries in the world. Macam nak je aku hempuk pala doc MD nih sekoq2... Nasib la aku ada kenai doc MD yang sempoiy macam Dr. Lela sengal. Biaq la, aku x kesah pun. Bak kata Dean aku, u totally can distinguish the colors. I don't see u as a color blind. Xda masalah kalau u nak buat chemistry pun sebab u boleh bezakan warna yang saya tunjuk. Haaa..

Sepanjang jadik student pun segala macam benda jatuh timpa bergolek. Tapi kan, semua orang pun ada cerita masing2. Kalau aku dok bercerita tentang aku, maka akan ada juga lah bayan cirit birit bersiul sana sini "Eleh, baru kena sikit dah macam tuh. Aku lagi teruk kowt"... Life is not a competition sapa yang suffer more, sapa yang suffer less... Biaq la, eksperien memasing.

Intention post ni pun sebenaq-benaqnya saja nak tunjuk gamak2 aku waktu aku convo arituh. Yer laaa.. orang tak percaya kowt aku nih dah graduate. Hello, zaman student ektif dan tak grad2 tu da lama berlalu keyh. Sekarang zaman laa kami buktikan, walaupun ektif dalam kampus, kami juga mampu graduate dalam masa yang ditetapkan, biaqpun pointer kami tak secantik depa yang extend. Bukan la nak berbangga dengan pointer yang sikit tersebut, tapi it's about macam mana nak survive after graduation nanti.

Apehalpon, let's mentengok gamak2 aku time konvo arituh, sebagai bokti yang soheh aku udah pun bergraduan. Lam peibuk, aku tak buh lagi gamak2 ni suma. Sebab time tu suma la dok sebok nak mengaplot gamak memasing tengah berjubah ala2 Heri Poter. Aku jah malas nak aplot lagi.

Memandangkan sekarang aku tengah mengangguq, apa salahnya aku nak promote kat donia aku nih dah grad, kaann.. Haha.. (nampak sangat da x dak kerja).. Haha..


Waahhh.. gtu, amek file yang terisi ngan kata2 dan pesanan daripada Jabatan Pendaftar untuk melangsaikan segala hutang ngan USM. Hahaha... Meletop Jabatan Pendaftar. Haha


Bengong, Epol ngan Kak Ika tengok lam USM Streaming aku ngan Solihin convo, pastu dorang kate muka aku ketat sebab spender aku gune ketat. Helloo, tapi memang aku akui spender Diesel berwarna hitam dan berjalur2 merah itu memang agak ketat sebab spender tu potongan Speedos, yang orang biasa bawak pi mandi-manda. Haha.. Sexy uollss.. haha



Echah: Ape la Abang Syahmi nih. Orang nak amek gambar die pakai jubah, pi bukak awal2 nape? (Sambil kalut pasangkan jubah aku balik)
Syahmi: Panas dan rimas la Echah..



Ni je P.U aku yang turun celebrate aku. Kuang asam. Haha.. Cima, Lalan, Ekin, Boon Chuan, korang utang ngan aku agi. Jaja dimaafkan sebab dia bagi hadiah pada malam sebelum aku konvo.


So far hadiah terbesar dari segi fizikal yang aku dapat. Katak ijo Dr. Naza




Ni time bulan posa, konon nak pi amek gamak berjubah lam Taman Negara, tapi x sempat nak mempergi, maka pergi la sahaja kat War Museum. Selepas sessi penggambaran ni la berlakunya adegan pengamukan di Teluk Tempoyak, kalau korang baca post2 aku sebelum nih. Time ni da azan da kowt, makan sikit, continue amek gamak.


Haaa.. berani x berani ngko bawak jubah masuk Pusat Karaoke. Ni membuktikan para siswazah juga mempunyai bakat selain belajaq. Haha.. Gamak dan tempat ni ekceli sebagai perlambangan student USM suka karok. Haa... Jangan nak deny, ampa suma memang kaki karok. Agak janggal dan pelik kalo dengar student USM x pernah jejak kaki ke tempat karok, melainkan pesyer. Haha..



Inilah pemili saya yang datang majlis saya ari tersebut. Da warning siap2 jubah USM kaler pepel n aku punya course stripe Ijo, dan aku akan menggunakan coat tajaan SUB (wah promote) kaler itam, sebab tu pemili aku ni pakat pakai itam n perpel gak. Nak bagi tona warna lam gamak jadi cantik. Haha..


Dan gamak ni la yang tergantung dalam Hall Of Fame kat umah aku. Time raya arituh x sempat gantung sebab aku balik pesdei raya. Agak macam tanggang gak arr balik waktu camtuh, makanya gamak ini tidak sempat digantung. Gamak ni gila babey punya photoshop. Aku pun jadi ala2 artis gtu melihat diriku sendiri. Hahah

YZYZ

What's this?

You are currently reading Long And Windy Road at Hook Up with Syahmi.

meta

§ 6 Response to “Long And Windy Road”

  • Cik Fadz says:

    lupe nk gtau..b4 ni aku ada nmpk gmbr grad ko kt sri saujana sg.2.. mula2 xprsn gak..tp ble tgk lama2x..mcm kenal je bdk dlm jubah tu..stil ada lg kot terlekat kt dinding kedai tuh..hu2x..

  • Syahmi says:

    hahahah.. die letak kat pintu masa mula2...
    then dia letak kat tepi dinding lak.. hehe..
    bajet ala2 artis kejap. haaaa

  • Anonymous says:

    hang badget apa wei...aku budak extend gak wei..pointer aku tak elok sgt pon..aku aktif dari hg...asiey..bdget bagus la wei..if hg bgus sgt..awat tak jd chemist????...lol..btw..jgn delete coment ni if hg rasa hg tak bdget.

  • Syahmi says:

    hahaha... wahh.. satu lagi post yang telah menarik perhatian somebody..

    kebanyakkan pelajar memilih untuk extend adalah untuk membaiki pointer dan biasanya pointer mereka akan menjadi lebih baik. Soal aktif tidak aktif hanyalah persepsi dari mereka2 di luar sana. Kerana itu realitinya apa yang diperkatakan terhadap aku. Orang seolah tidak percaya yang aku akan graduate dan mereka akan bertanya atau accuse aku untuk extend bertahun2. Memang itu realitinya dan perkara yang berlaku yang orang tanya kepada aku. Jika nak marah, marahlah sesiapa sahaja yang mengeluarkan statement tersebut terhadap aku. Dan aku pula tidak memilih untuk extend walaupun pointer aku teruk, kerana prospect aku bukan semata dalam bidang kimia. Setiap orang ada reason tersendiri dan semestinya anda juga mempunyai alasan anda mengapa memilih untuk extend.

    Aku tak kata aku bagus pun. Tak sapa kata aku bagus. Chemist tak chemist, itu soal rezeki. Sapa aku untuk mempersoalkan itu semua. Berkhidmat selama 6 bulan untuk BHEPP USM sebagai PEGAWAI TADBIR N41 di bawah Skim Pekerja Khidmat Singkat juga adalah rezeki yang Allah bagi kepada aku.

    BTW, kalau anda mampu mencabar saya untuk tidak mendelete komen tersebut, apa salahnya jika memperkenalkan diri.. Kan molek adatnya orang Malaysia jika bertanya dengan baik.

  • jgn la sebut name aku kuat2...huhu

    anon kat atas tu pehal?

  • Syahmi says:

    hahah.. aku tak sebut la hadiah apa yang ko bagi.. haha.. nanti ilang macho kan.. haha.

    entah anon tuh.. berani suruh aku tak delete komen.. dia tuh bacul tak bagi tau nama.. haha.. orang kutuk aku, dia plak yang terasa.. hahah.. senget..

Please Click Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...