Please Click Me

Ooohh, That's Remind Me Of blah blah blah

Sunday, November 21, 2010 § 0


Masa aku form 4, ka form 5.. Tu bukanlah zaman kegemilangan aku.. Chewahh gtuu.. Tapi tu bukanlah point aku sebenarnya. Karang aku tulis lebih2, ada plak haram jadah mana entah anonymously nak hantam aku balik. Puhh lisss... Hanya haram jadah bermotif sahaja yang akan membuat such things, dan sapakah yang bermotif terhadap aku... Haaa... Silalah merasakan diri anda.

Baiklah, ekceli pebenda yang aku nak cerita adalah, dulu aku selalu gi sekolah ngan abang aku. Dia drive, aku dok tepi. Time form 5 baru aku berani sikit nak drive, tapi tak lama sebab aku tak rasa best. Ada driver, watpa nak susahkan diri. Haa, baca dek abang aku, mau maki mamat tuh. So nak dijadikan suatu kejadian, berbunyiklah radio punya DJ berkata, "Kadang2 muzik boleh menyebabkan kita teringat kisah silam blah blah blah...". Then abang aku on the spot menyangkal pemandangan DJ tersebut. Tak dan dia nak pandang, abang aku da tendang dia.. Haha.. Hebat tak hebat dia tendang radio. Tapi sebenaqnya aku agak setuju dengan pemandangan tersebut, kerana sesetengah lagu akan membuat aku berasa, ekh macam kembali ke zaman silam... Gtuuu... Haa..

Contohnya, apabila aku terdengar lagu Waka Waka Shakira aku pasti akan terkenang kem PIMPIN Siswa. Orang lain akan terkenang world cup, aku lak PIMPIN. Biarr arr... Memories aku. Ko pedulik hapa.



Ini kerana, perlawanan tempat ketiga main waktu siri pertama. Dah la malam tuh dorang kena merungut malam. Fasi aku semua pakat nak tengok World Cup termasuk la P.U Kanan aku, si Diana. Hampeh. Pastu, tiap2 minggu dorang akan pasang lagu tuh time pagi2 sabtu. Makanya, tiap2 pagi sabtu selama 4 minggu la aku mendengar lagu Waka Waka tuh. Pastu semua pakat nak menari-nari tengah padang. Student tengah nak main2 air, korang menari. Bagos sangat fasi dan P.U aku nih. Dah tu, kalau buat slide show time sesi rumusan, nak jugak guna lagu tuh. Hapa tak aku terkenang kem PIMPIN Siswa tiap kali dengor lagu tuh.


Sebelum bermula aktiviti, semua pakat sebok pasang P.A System. Kelam kelibut ngkau haa.. Melalui Speaker yang bertajuk Tok Wan Punyee dan Tok Wan Punyee Versi II inilah kami memainkan banyak jenis lagu.. Haa..

Antara lagu lain yang buat aku terkenang kisah silam adalah lagu Kantoi nyanyian Zee Avi. Aku musti akan terkenangkan puasa tahun 2009. Puasa yang telah mendadakan pemberatan badan aku. Padan muka. Sapa suruh makan banyak2. Orang makan sikit, aku pulun nak makan segala benda. Memang padan la muka. Haa.



Agak seiras ngan lagu Zee Avi tu jugak adalah lagu Mainan Jiwa nyanyian Rini. Kalau aku dengor konfirm aku akan ingat balik zaman ktorang pulun nak buat Teater 6 Jam tuh. Pastu siap teater tu plak, naaahhh aku lak pulun nak buat lab FYP aku. Aku kalau dok lam lab, aku akan dengar walkman. Maka lagu tuh akan selalu bermain lam playlist aku.. Haa.. Kenangan kowt...

Dan sekarang, belum pun jadi kenangan (actually part of it is already) adalah lagu2 Super Junior.



Banyak lagu dorang nih yang best. Memang kita tak paham sepatah haram dia cakap apa. Dia carut kita pun, bukan kita tau. Tapi tu la tugas kita yang intelektual ini untuk find out. Kalau sebok nak kutuk orang, nak persoalkan rezeki orang tu dapat chemist ke tak, sebok nak suruh orang pergi mencermin diri, walaupun itu bukanlah kejadian yang kena batang hidung sendiri, baik tak payah. Bab2 celaka macam tuh, cepat jah. Bab nak menresearch macam haram, macam TAIK. CURSE kepada semua CIBAIan di luar sana.

Kalau aku dengar lagu2 Super Junior, konferm aku akan teringat zaman aku bekerja sebagai PKS. PKS je okeh, bukannya CHEMIST. Apa tak nya, pagi2 gi kerja dengar lagu nih. Petang2 balik kerja pun dengar lagu nih. Tengah hari gi makan pun dengar lagu2 nih. Pendeknya, asal masuk lam KECUT, konfirm dengar lagu2 Super Junior. Dorang nih, banyak lagu2 yang best antaranya yang aku boleh cadangkan adalah, Sorry Sorry, It's You, Why I Like You, Bonamana, No Other, Cooking Cooking, Boom Boom dan sebagainya. Terai la mengoogle mereka. Mungkin anda akan membuka mata anda seketika. Mata memang dah terbuka, tapi untuk mengesan kesalahan pada orang lain. Kaaannn...

Satu lagi lagu yang aku rasa meninggalkan impak yang cukup kuat buat aku adalah Khatimah Cinta. Selama 28 episod, membawa kepada 7 minggu aku dan kawan2 mempolo cerita CHINTA. Banyak kejian, tohmahan, kutukan dan pergaduhan terjadi dalam usaha aku untuk mempolo cerita ini. Puhhh lisss laaa... Suka hati aku laa, aku nak tengok cerita apa sekalipun. Kalau tak suka Fasha, dipersilakan untuk tidak mentengok cerita ini. Aku tak kesah pun kewujudan korang kat Mutiara TomYam tuh tiap2 petang kol 6.30 dari ari Isnin - Jumaat. Kalau aku tengah tengok cerita tuh, aku akan mensssyyyhhh sesiapa sahaja. Sebab aku nak mempokes melihat cerita tuh. Maka aku tak kan bercakap. Lantak arr kalau korang nak kata apa. Bukannya aku tak cakap waktu iklan. Cakap jah. Kalau dah benci tu, macam2 alasan digunakan untuk menggaduh ngan aku. Aku tak kesah pun... Boleh blahhh... Tapi sekarang setiap kali aku dengar lagu tuh, kesan yang cukup mendalam akan ditinggalkan buat aku. Menunjukkan betapa aku meminati siri CHINTA tuh..


Wahhh gttuu.. Fasha Sandha sebelum kena rogol dan sebelum bertukaq menjadi the bad CHINTA.. huu.. mesti aku rindu cter nih nanti..

Anyhoo, kalau aku dah minat sesuatu lagu tuh, aku tak kan paksa sesiapa sahaja di sekeliling aku untuk turut suka. Lantakk arr ko nak suka ke tak kan. Contohnya, kalau lagu Super Junior tuh, sebelum aku mengapdet pen drive, aku akan tnya Lele terlebih dahulu, dia nak ke lagu tuh lam Pen Drive. Contohnya, Lele tak suka lagu Rokkugo, terus aku tak masukkan lagu tuh lam Pen Drive. Kadang kalau dia nak dengar radio, aku akan minta izin terlebih dahulu untuk aku tukar ke Pen Drive. Pastuh, aku gtau gak, kalau dia nak dengar benda laen, tukor la. Aku tak kesah. Kadang selalu jugak dia tutup Super Junior untuk dengar Radio. Sekarang kami da bosan nak dengar lagu2 dorang. Dah xda pendrive tersebut tercucuk kat radio KECUT.

Waktu PIMPIN gak, xde la aku nak wajibkan dorang suma nak pasang lagu Waka Waka tuh. Most of the time dorang ni la yang kasi pekak telinga aku main lagu tuh. Hadoiyyy... Tapi kalau korang x pasang lagu tuh, x tau apalah muzik pada waktu pagi yang menyinari pagi2 kita yang indah di Sungai Siput. Harap lagu2 lam PenDrive Apai?.. huuhh, pekak telinga aku.. haha.. Sorry Apai.. Haaa...

Baeklah, takat ni dulu merapik. Bye.. Actually sangat suka bila dapat jumpak pagi. Selalu bangkit tdoq, tengah hari.. Hahaha..

YZYZ

What's this?

You are currently reading Ooohh, That's Remind Me Of blah blah blah at Hook Up with Syahmi.

meta

Please Click Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...