Please Click Me

Tantangan

Saturday, November 20, 2010 § 0

Finally, selepas 260 post aku, ada jugak yang menentang penulisan aku, dan seriously it's psyched me. Rasa macam nak lompat2 gembira sahaja... Hahaha...

Aku suka bila ada orang membenci aku. Dulu waktu zaman Friendster, ramai kowt yang menentang aku kalau masuk lam discussion board. Aku agak out spoken actually time tuh. So aku bantai jah nak cakap apa. Dan finally ada orang akan rasa kurang senang ngan aku, dan akan memfire aku balik. Tapi waktu zaman Friendster dahulu, kita boleh track back sapa dia haram jadah yang kutuk kita. Lam blogging nih, dorang x bubuh nama. Selalunya akan anonymously antar komen. So tak tau la sapa dia...

However, aku sukalah. Blog aku, sapa ja yang nak baca kan. Pastu menulis plak dalam gaya yang penuh berlagak dan rasa bagus. Finally ada jugak yang argue aku. Siap tulis curse word tuh... Fuuiiyyoo.. Sian kan aku sebab, blog orang lain da macam apa dah kena hantam, aku plak, aku kena hantam sikit dan excited. Nampak sangat tak dak sapa pun yang peduli kewujudan blog nih. Hahaha...

Anyhoo, thanks tau kepada pengkomen tersebut. Anda telah menghidupkan semangat aku untuk terus menulis. Suka bila orang hentam aku. Haa.. Sebab segala penulisan aku adalah betul2 fresh from the oven. Kalau time2 tu aku rasa nak post something, on the spot la aku menulis. Kalau ada kejadian yang super duper best sekalipun berlaku lam idop, tapi aku x rasa nak melulis, aku biar ja lah.

Contoh macam post konvo tuh. Lepas 3 bulan lebih baru laa nak bubuh cerita. Tu pun ada yang argue.. Haha.. Suka aku haih.. Haha.. Thanks tau. Orang kutuk aku, orang bahan aku, orang persendakan aku, sebab pointer aku rendah, sebab aku nampak macam study x abeh2, tapi orang lain lak yang terasa. Mangsa aku, tapi orang lain dok sebok nak marah2.. Hadoiy.. Dah la jatuh, kena hempok2 plak.. Sian kan aku.. Biasak laa.. orang kan degki ngan aku.. Aku tak jadi Chemist pun bermasalah, walaupun selama 6 bulan aku dapat RM1700 setiap bulan. Gaji aku sikit jah, mana nak setanding ngan Chemist.. tau2 aku dah quit plak kerja aku.. haaa.. makin la idop tonggang langgang.. Haa.. biasak laa. orang suka tengok kita jatuh, di bawah dan di hina2..

Juga kebanyakkan cerita aku yang aku post adalah benda yang terpusing2 lam kepala aku. Kadang benda tuh xdak kaitan pun ngan aku, macam post backstabbing tuh. Tu actually cerita member aku. Saja nak emo2 untuk dia. Xdak kaitan pun ngan aku. Tapi pengajaran dari cerita tu sangat berharga dan bernilai untuk aku. Kita semua memang perlu berhati-hati ye kawan2... Bila kawan kita dah terdesak, segala benda boleh berlaku. Kesian kat member aku tuh. Tapi aku tak buh any details kowt, macam mana ada yang boleh terasa?.. haaaa... biasak buat la tuuhh.. kantoi.. haaa...

Tapi apahalplon, manusia, tatap ada ego dan nafsunya.. Biaq la mereka nak marah aku sekalipun. Tak kesah... Lagi aku suka sebab dari situ kita boleh membaiki diri.. Haaa.. Maybe I'm not yet a grown up, but I'm working to be one of them.. Pengajaran anda, amatlah berharganya.. Hahaha...

YZYZ

What's this?

You are currently reading Tantangan at Hook Up with Syahmi.

meta

Please Click Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...