Please Click Me

Jalan-Jalan Kuching

Thursday, December 23, 2010 § 4

Wah, pertamanya, Kuching memang sangat2 berbeza ngan Penang. Kalau ditanya, mana lagi aku suka, sure aku akan kata Penang. Memang buang batu kan. Tapi Kuching pun not bad apa, cuma aku lebih menyayangi Penang. Aku kalau balik Kuching, aku jarang2 nak kuar. Macam malas nak kuar kalau dah duk kat umah. Kekadang sahaja, kalau tiba2 aku rasa mahu kuar, then mula la mengajak orang sana sini untuk kuar.


Ni pemandangan dari atas Medan Pelita, cinema hall. Aku gi sini arituh ngan kazen aku, tengok Narnia. Waktu nih pagi2 lagi, hari Ahad. Kol berapa entah. Building kaler putih tu lah Hilton Hotel, hotel bapak Paris Hilton. Depan sungai gtuh.

Antara mangsa aku untuk diajak kuar adalah minah yang bernama Erin. Aku kenal dia nih time aku matriks dolu2. Dia nih memang pala masuk air. Tapi kan sebenarnya aku tak tau apa maksud frasa 'Masuk Air' tersebut. Aku just guna sahaja. Haha.


Adakah ini kelakuan seorang pervert ataupun hanya eksperimen. Inilah Erin yang gelong. Mulut agak boleh tahan jugak. Bercita-cita untuk mengahwini Quantity Surveyor. Hahaha. Tambi, jangan saman aku.

Dia nih pangkat kakak buat aku (tua 4 hari). Tapi susah kit nak ajak dia kuar sebab dia nih ada family yang bahagia bersama Bitam dan juga ada career untuk dijaga di Unimas. Haha. (Sorri Erin, boh ko molah saman malu terhadap aku lak). Haha.


Owh, berjalan2 kat tempat peralatan rumah boleh mendatangkan orgasm buat beliau. Hahaha.

Aritu aku kuar jenjalan ngan dia sambil window shopping dan tengok wayang. Dia ajak member dia, budak Malaya (Nota, Malaya = Orang Semenanjung). Kalau kuar ngan dia nih, memang dia gila ngan barangan rumah. Abes suma kedai barangan umah dia masuk. Maklumla, da merembes keingin untuk berumah tangga. Siap dah pilih wedding gift untuk aku bagi kat dia nanti. Tau dia pilih apa? Dia suruh aku bagi set pisau-pisauan pelbagai saiz dan bentuk yang berharga RM1K ++. Hamboiyh, abang aku kawen pun aku bagi coklat yang aku beli kat Airport. Haha. Woppss, terpecah rahsia plak. Haha. Tak sempat la nak beli hadiah time abang aku kawen arituh.


Kat sinilah kejadian dia mintak wedding gift yang berharga RM1K ++ iaitu set pisau. Kalau aku bagi chopping board jak, boleh sik? Haha. Aku saja suruh dia posing ngan frying pan. Nak amek mood Racoonzel, sebab pastuh kami nak tengok muvie tuh.

Kalau aku compare Penang ngan Kuching, dia tak cepat nak melatah, tu yang best. Ada sesetengah Kuchingite cannot stand kalau orang dok membanding negeri dia. Tapi I'm not doing it dat often la. Haha, kadang2 jah. Jangan risau Kuchingite, aku tak benci Kuching okeyh.


Cuba teka, apakah gadjet ini?... Haha, akan didedahkan dalam post akan datang.

Apa yang buat aku rasa best kat Kuching adalah (salah satu sebab okeyh, bukan satu-satunya) kat sini ada warung ayam penyet. Malam tuh dia bawak aku gi makan ayam penyet. Makanan nih lebih kurang cam pecal ayam yang biasa aku jumpak kat Penang. Tapi kat sini dorang tak hidang lele atau ikan keli. Selain ayam, ada jugak sotong penyet. Serious aku nak rasa benda tuh. Ayam penyet lebih sedap compare pecal ayam kat Penang. Satu sebab nasik dia bukan nasik putih biasa, tapi aku rasa macam nasi yang buh pati ayam (kowt). Ayam plak, tak payah dah aku sibuk nak mengorder atas peha, pasainya dorang konfirm akan bagi bahagian atas peha dan peha. Ayam tuh potong quarter. Sambal memang terbaik la. Pedas dan sedap. Memang boleh menyaingi pecal Sunny Point. Arituh aku makan kat apa entah nama dia, Lot 12, Station 12, Seksyen 12, aku pun tak sure. Minah Erin tu pun selalu salah sebut. Haha.


Nampak tak nombor doblas tuh. Haa, kat sini la kedai makan tuh.


Dan inilah dia sepinggan lengkap hidangan ayam penyet.

Next post aku nak tulis plak, kami pi makan kat restoran steamboat yang ala2 Seoul Garden gtuh. Pastu nak cerita plak aku follow uncle aku gi Serikin. Tempat tuh ala2 sempadan Sarawak-Kalimantan dan journey kami berkazen2 dan beruncle-auntie gi mencari seafood la, kuih-muih la sampai ke hujung2 Sarawak.


"Okey ingat, kita parking kat kawasan parking Cup D". Memang kami ingat, tapi sesat jugak sampai kena pusing satu blok The Spring nak mencarik keta. Bengong. Haha.

Baeklah, pergi dahulu.

YZYZ

What's this?

You are currently reading Jalan-Jalan Kuching at Hook Up with Syahmi.

meta

§ 4 Response to “Jalan-Jalan Kuching”

  • erinulat says:

    amboih. tambi and unimas sekali kenak tempias. haha

    correction. a set of sendok. penyepit. sudip la. etc2. not pisau pisauan. haha. yer. macam la ko mena mok berik tek. hahah

  • Syahmi says:

    hahaha.. baru lah secara menyeluruh nak.. haha

    owh, benda ya datang sekali ngan dak segala sendok penyepit ka.. patut la mahal gilak aih.. haha..

    eh, esok jadi orang Malaya agik kat kedai mira ya.. sedap aih kek lapis daknya.. haha

  • erinulat says:

    siyesly. tiap kali ku lepak rah tepi sungei ya. tiap kali ku jd orang melaya.. makan kek free. pencuci mulut bah. haha

  • Syahmi says:

    owh owh, berahi ku maok makan kek rah mira siya.. merembes2 aek kuar aih.. uuhh. uhh..

Please Click Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...