Please Click Me

Oh Damn, Mercun Plak

Wednesday, October 26, 2011 § 1

Beginilah di kala kita duduk dalam kawasana kejiranan yang very the 1 Malaysia. Raya Melayu dengar mercun, raya Cina pun main mercun, raya India pun dum dam dum dam bunyik mercun.

Well, alkisahnya tadi tatkala aku mengembalikan diri dari mengajar tuisyen, telah ada satu mercun meletop kat tak berapa nak sebelah aku. DUUUMMMM, dia tembak kena keta, bukan keta aku, tapi satu keta Vios sapa punya entah. Gila, tembak macam tuh. Mau meletup kereta jiran aku tuh. Nasib bukan keta aku.

Well, di tengah keheningan malam ni pun, dok tembak menembak lagi. Ala2 macam perang pun ada haih. Anyway anyhoo, janganlah kita bermain mercun kerana ia boleh mendatangkan kemerbahayaan kepada diri dan jiran kita. Tak pasal2 keta jiran aku meletup okeh tadi.

Plan untuk esok. Hmm, aku nak sambut raya Deepavali kat Juru, kat umah Second In-Command di ofis. Mulanya saja jah nak bergurau senda nak makan spaghetti kat umah dia time Deepavali, sekali dia ajak bebetol. Satu opis aku angkut haih, sampai2 orang2 dari Kampus Kejuruteraan pun aku jemput sekali. Bior leeerrr... Serious spaghetti Kak Zati sedap okeyh. Eh, terpromote plak. Terpakasa la mintak royalti dari dia. (dia nak bayar ke?).

Apa lagi ya mahu cerita. Alang2 dah terhapdet nih. Well, aku dah mula meninggalkan Korea sikit demi sikit dan kembali kepada cinta lama aku iaitu MTV. Hehehe. Nazira mesti suka. Ceiyh.

Owytey, udah2 la tuh kowt. Buhbye...

YZYZ

What's this?

You are currently reading Oh Damn, Mercun Plak at Hook Up with Syahmi.

meta

§ 1 Response to “Oh Damn, Mercun Plak”

Please Click Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...