Please Click Me

Kecurian

Thursday, May 10, 2012 § 0

Pinjam 30 menet untuk aku menulis post ini. Huhuhu.

Owh well, actually aku da lama nak luahkan perasaan ini. Kadang kala pernah tak korang rasa yang cara hidup, lifestyle korang dicuri oleh orang laen. Well, maybe orang itu not intended to do so. Maybe it's just a mere coincident. Or maybe you just being too analytical, then ko rasa segala benda yang ko buat ada yang nak copy. IDK. Aku tak pernah nak confront. Bukan cara aku nak confront pada ketika aku masih panas. Later on, bila aku dah cool down and the issue is no more an issue, baru aku akan buka balik, to clear things up.
Lana Del Rey. Please listen to her music.
Well, seperti yang aku kata, aku tak tau apa motif dan tujuan beliau. Maybe saja-saja kebetulan yang berkali-kali menjadi kebetulan. Lepas satu, satu. Dari peralatan peribadi kepada social life ko nak dijadikan kebetulan sama. Owh well. Kadangkan, aku jadik tak selesa bila ko tengah jalan-jalan, then tiba-tiba ada strangers yang pakai baju sama macam baju yang kau pakai. Serious aku x comfortable. Memang serious aku akan slowly xkan purchase dah baju kat kedai tu. Buatnya yang pakai baju tu nampak hodoh. Ayork.

Kadang, bukanlah aku nak kata, my possession tu kena exclusive untuk aku jek. Memang la kedai baju tu, buat baju selai jek, untuk aku. Tapi tak comfortable kalo nak berpakaian seragam. Perlu laaaa nak makan kat kafe jek tapi pakaian nak sama?.. Ayork . . . So memang aku tak comfortable.

Begitu juga dengan social life aku. Memang aku publickan facebook aku, twitter aku. Then suddenly bila sembang, there's someone yang membuka cerita kat wall aku yang tak ada kena-mengena pun dengan dia. Hmm. What do you expect. You are making an enormous effort untuk berenti from scrolling  ur news feed at my news, then ko klik plak link "show previous comment", then ko ingat every details apa yang aku dan kawan aku cakapkan yang btw xde kaitan sikit pun ngan kaw serta bukan untuk perhatian umum juga dan finally ko gunakan itu di untuk dijadikan topik perbualan kita. My God. 

Then my friends semua bukanlah exclusive to me only. Serious aku suka kalau kawan-kawan aku saling berkawanan. Semakin ramai kawan akan terjalin. Aku pun selalu introduce kawan aku kepada kawan yang lain. Network belah mana pun aku suka introduce. Then aku akan cari similarity between both network untuk dijadikan topik perbualan. Nanti xde la silent awkward kan. Tapi aku jadik tak selesa bila every of my network has to be your network too. Every of memories with 'em must be yours too. Please laaa. Aku tak tegah nak campor pun. Silalah mingling around. But sometime my memories with 'em is exclusive. And it is not a competition. Tak perlu nak buat pertandingan who spent their time the most with our friends. Who the one being the best among the besties. Ayork. Kawan for fun, then end up menjadik satu competition.
Sekarang ni aku dok suka vintage pasaipa tak tau
Well, aku bukanlah nak bashing sesiapa pun. Tapi more kepada luahan perasaan. Kalau nak terasa, silalah. Aku tak pernah halang. Masing-masing da besar kan. Da grow up to make own decision. So terima ja lah.

Buhbye

YZYZ

What's this?

You are currently reading Kecurian at Hook Up with Syahmi.

meta

Please Click Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...