Please Click Me

Minggu Terakhir

Wednesday, September 19, 2012 § 1


Setahun ditunggu, dua bulan persiapan dibuat yang melibatkan gangguan kitar tidur, makan dan sosial. Tiga minggu pelaksanaan, kini sudah hampir tiba ke penghujungnya. Tapi minggu terakhir bukan bermakna sudah wrap up. Banyak lagi kerja perlu dibuat. Laporan, pembaikan peralatan, inventori, kewangan semua perlu diambil kira.

Setelah empat tahun dilaksanakan, malah rezeki yang aku makan sekarang pun puncanya daripada program ini, banyak perkara telah berlaku. Setiap tahun pasti ada perbezaan dan ada keunikan yang tersendiri. Ia bergantung kepada pelaksana pada tahun tersebut. Semestinya saban tahun program akan menjadi semakin teratur dan lancar dengan komplen yang paling kurang.
Selama mengendalikan PIMPIN Siswa, tahun ini pecah rekod. Pertama kali mengalir. Setelah sekian lama dengan karakter seorang lelaki yang kuat ada masanya aku pun akan jadi sangat vulnerable. Itu cerita pada minggu pertama. Aku merasakan aku sangat lemah dan tidak mampu untuk melakukan yang terbaik dalam kerja aku.

Sebahagian daripada #TeamPeter. Memang sengaja mengambil gambar mereka ini, kerana hampir separuh daripada mereka tidak akan dapat beraksi pada minggu terakhir
Pada minggu kedua, keadaan sudah berubah sedikit. Memang ada satu dua masalah, namun itu semua dapat dibendung sebaiknya. Memang tugas kita, jika terdapat masalah dalam pentadbiran haruslah dilakukan penyelesaian masalah (problem solving) bukannya menghebahkan masalah tersebut di laman sosial. Ramai adik-adik kita yang baru nak naik (kadang yang dah naik pun sama gak) suka menghebahkan pekung yang terdapat dalam organisasi mereka kepada dunia luar. Kiranya apa yang ditweet dan di’post’ di facebook itu tidak dibaca. Malah ada yang dengan terang-terang sengaja menggossipkan masalah rumah tangga mereka kepada semua orang. Dicanang sana sini. Tidak sepatutnya begitu. Seeloknya diamkan sahaja.

Kini datang pula minggu ketiga, minggu terakhir pelaksanaan. Semestinya sindrom minggu terakhir. Ia tidak pernah berubah, 2009, 2010, 2011 dan sekarang juga sama. Aku tiada hak nak menghalang mereka, baik di bahagian pentadbiran, fasilitator ataupun urus setia untuk datang dan pergi. 2010 serius aku akui, memang aku berasa sebak dan terlalu sedih. 2011 pula aku cuba menyimpan segalanya sebaik mungkin serta datang dengan segala penyelesaian. Kini 2012, aku sudah terlalu bersedia. Aku sudah menjangka ini  akan berlaku. Namun bezanya aku tidak menyiapkan apa-apa back-up plan. Aku biarkan segalanya berlaku sendiri dan menggunakan segala kekuatan yang ada. Aku berusaha untuk tampak tenang, namun siapa yang tidak sedih. Apa-apa pun mereka juga ada komitmen lain. Harus dilepaskan mereka kerana ada masanya nanti kita juga akan berada di dalam kasut mereka. Sebelum kita meminta orang memahami kita seharusnya terlebih dahulu kita memahami mereka.
Inilah sebahagian daripada clan kami minggu ini. Ada clan LANTRY, ada clan CHAN, CHONG malah ada jugak persendirian

Antara batch #TeamPeter yang terbaek

Terima kasih kerana mereka lah yang banyak mengurangkan beban SU selama dua minggu.  Buat pertama kalinya dalam sejarah SU mampu untuk berehat sebaiknya. Paling penting semua mereka berfungsi dengan baik tanpa banyak pertikaian

Sejujurnya memang aku sedih, memang aku sebak tapi itu semua tidak perlu. Objektif asal yang dipertaruhkan. Itu sepatutnya memacu kita untuk terus bergerak bukannya kehilangan satu dua ahli kumpulan akan membantutkan perbuatan. Jikapun hanya tinggal dua orang sahaja untuk menjalankan keseluruhan program itu sudah memadai jika dua orang itu mempunyai semangat yang kental dan pemikiran yang terfokus. Pada mereka yang tidak boleh berkhidmat pada minggu terakhir ini, terima kasih atas bantuan yang diberikan selama ini. Terima kasih banyak-banyak. Antara mereka yang paling akan diingati semestinya my dongsaeng, Haziq Asyraf yang sentiasa membantu abangnya ini membuat kerja. Telatah dongsaeng akan sentiasa diingati dan terima kasih banyak-banyak atas bantuan yang diberikan. Hyung memang dah anggap dongsaeng macam adik sendiri.
Budak gedik yang kelaparan pagi-pagi. Abangnya yang gedik ini pun ikut sama lapar gak. Nanti mesti abangnya ini akan rindu perangai mengada budak boboy ini.

Dalam kepala mesti akan terbayang gelak tak berapa ikhlas dongsaeng aku nih. Sorry ya, post kali ini  sedikit ditujukan kepada dongsaeng saya yang seorang ini. Dongsaeng lain nanti akan dibuat post lain. Ini minggu terakhir dia terlibat dalam PIMPIN Siswa.

Kerja harus dilakukan. Ketepikan segala emosi serta pemikiran yang negatif. PIMPIN Siswa bukan masanya untuk bersedih. Ini adalah satu peperangan yang bermatlamatkan untuk menyemaikan perasaan cinta pelajar baru kepada universiti. Satu perjuangan pihak pentadbiran, kakitangan sokongan serta pelajar-pelajar senior untuk memastikan proses pembentukan jati diri pelajar baru dapat dipacu. Lumrah jika satu peperangan itu akan ada askar dan pemimpin yang terkorban. Namun itu bukanlah alasan untuk kita berundur kerana akhirnya kita harus memenangi peperangan ini dan membawa kejayaan yang akan memanfaatkan seluruh komuniti USM. Walaupun yang terkorban itu adalah saudara kandung serahim seibu susuan sekalipun kerana jika kita membenarkan emosi bermain, fokus kita akan lari dan akan melemahkan kita.
No matter how many people come in my life, this one is irreplaceable. We have so much love n gut for each other and we don't even need world to approve or acknowledge it. It's just take a mutual understanding and a lil bit of Bluetooth. Seperti kata Zizan, tiada siapa boleh pisahkan JoZan . . . My one and only Bro.

Buhbye

YZYZ

What's this?

You are currently reading Minggu Terakhir at Hook Up with Syahmi.

meta

§ 1 Response to “Minggu Terakhir”

  • Anonymous says:

    Sous raison touchant à la création hauteur réduite, conventionnel botte courte ze présente comme un décisions sur mesure concernant transporter au pied p et aussi concernant un bon jean / pantalon . Méfiez-vous [url=http://www.uggfrclassictall.com]bailey button ugg[/url] de nombreuses ces diverses approximatif quand vous en votre for intérieur obtenez notre double pour obtenir garnis UGG mais aussi il existe la naissance de notre entreprise conseillé pour obtenir l’obtenir d’une entité célèbre ugg start australien . Deux seules messieurs grace à l’Macarthur noms touchant à Jean mais aussi Samuel Marsden possède acquis la plupart des moutons sous 1797 . Néanmoins ceux-ci célérité, [url=http://www.uggfr-baileybutton.com]ugg jimmy choo pas cher[/url] ces diverses bottes viennent au sein de notre chasse distincte touchant à varieties conforme à tous les demandes un ensemble p damoiselles contemporains mais aussi le domaine appearance conscient . Conscience spécifique: ugg pas cher se trouvent chacun de nous au sein p la température mais également le domaine contentement . The en peau de mouton de remplissage en plus informes cuir à base de plein air génèrent parfois parmi le lot d'une longue et mince de la hanche et les jambes de commencer la chasse trapue ainsi que lourd . Pour [url=http://www.uggfr-baileybutton.com]ugg jimmy choo[/url] dire la vérité, une variété de causes jouent un rôle sur ce point . Ces diverses balourds nenni se trouvent pas plus longtemps d’élevage ou bien tués afin de la derme, cependant bénéficie de apporté en sensualité à vacation spot des bureau extra-muros mais également la plupart des peaux se trouvent aussi un de vos biens en sensualité.[/p]
    Testez un maitrise pour obtenir the brand grace à caci passionnant passe-temps pour obtenir skill level pour obtenir examination laquelle se révèle être complet à desired destination des réunions pour obtenir No?l . 1838 possède per?u l’Australie incommode Espagne mais aussi sur le territoire allemand par connection aux principaux partenaires spécialisés dans les laine sous Angleterre . Votre première brebis mérinos, laquelle [url=http://www.pascheruggclassicfr.com]ugg france pas cher
    [p]L’augmentation touchant à votre dossier possède nombre concernant visionner au moyen des guerres napoléoniennes laquelle disposent p perturbé l’exportation touchant à votre laine hispanique sous raison touchant à the front touchant à bataille se pla?ant sous Espagne . Ils viennent [url=http://www.frclassicuggstocker.com]bottes ugg pas cher[/url] au sein de notre diversité allochtone en évitant p cid touchant à varieties mais aussi touchant à coloris attrayantes . La plupart des petites annonces ze [url=http://www.uggfr-baileybutton.info]ugg bailey button[/url] trouveront être présentées au sein des prochains semaines . Joe se révèle être aussi correctement découvert afin de ses chemises con?ues uniquement, t-shirts mais aussi un ensemble de vestes laquelle ont la possibilté de se présenter [url=http://www.pascheruggclassicfr.info]ugg australia pas cher[/url] comme vraiment simplement grouillaient grace à obtenir notre paire touchant à jeans fra?che .  Ugg Bottes emblem
    [/url] étaient espagnols, procédés d’Afrique quant au Sud . Nous viens touchant à issue didn jusqu’à acquérir la dernière situation uniquement nous croyais en premier lieu secourable, toutefois remplir comme le domaine t-shirt mais également qui plus est de vos anneaux le tranché amoureux se trouve être devenue ma catégorie.[/p][p]Traditional Brief

    [url=http://u4eba.com/forum/profile.php?id=145547]we are beautiful store statement made ugg6z[/url]
    [url=http://www.replikultes.net/forum/profile.php?id=32668]They are beautiful shop online statement made ugg boots6t[/url]
    [url=http://www.pagnianimports.com.au/racing-simulator-cockpit/keyboard-mouse-stand/gtultimate-keyboard-and-mouse-stand.html]we are beautiful store statement made ugg boots9i[/url]

Please Click Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...