Please Click Me

Kadang Kita Hanya Tidak Tahu

Monday, February 18, 2013 § 0

Terlalu banyak percaturan telah, sedang dan akan melanda kita. Sering kali juga kita merungut. Tapi, siapa tahu, itu mungkin yang terbaek buat kita. Banyak benda berlaku, kadang kita gagal untuk melihat kebaekan yang datang darinya. Selalu kita terlepas untuk menikmati jerih, perih, sakit, perit yang datang bersama.

Kita berhak memilih untuk menjadi itu dan ini. Tapi akhirnya tetap Dia yang akan meluluskan pilihan kita. Jangan sesekali mempersoal. Dahulu kita bersungguh mahu mendapat apa yang diidam. Kini telah dapat, pasti ada nilai gadaian. Maka tanggunglah bersama. Jangan menjadi tamak dan haloba. Hanya inginkan manis madu, sedang sengat sang lebah itu hanya ditanggung oleh orang lain.

Kita perlu juga untuk melupakan kenangan lama jika mahukan kebaekan yang baru. Apa guna mengharap barang lama jika yang didepan mata kita sisih. Mungkin yang bersama kita sekarang beribu kali lebih baek dari yang dihajat. Sedap itu cuma seketika, namun ingatan terhadap sedap itu pasti kekal lama.

Aku sebenarnya tak berapa pandai nak menulis sesuatu yang abstrak. Aku perlukan satu cerita kukuh dalam kepala aku untuk menulis. Segala maknika metafora ni memang aku tak pandai. Apatah lagi unmensi. Maka maafkan jika post kali ini agak jelek untuk dibaca. Saya masih dalam proses belajar ya.

Cuba untuk menghasilkan beberapa post dalam masa terdekat.

Buhbye.

YZYZ

What's this?

You are currently reading Kadang Kita Hanya Tidak Tahu at Hook Up with Syahmi.

meta

Please Click Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...