Please Click Me

Jalan Yang Gelap

Monday, November 18, 2013 § 0

Achewah, tajuk nak gempak. Hehe.

Baidewei, semalam aku teringat satu kisah.
Lima tahun yang lepas, aku telah pergi ke Ulu Kenas.
Masa tu kursus PPMS (sekarang PPSL).
Satu malam kami kena jalan dalam gelap sorang-sorang.
Aku jalan, dan jalan, dan jalan, dan tido di atas jalan.
Long story short, aku selamat larh kiranya.
Cuma lepas abes tu, aku berlari nak gi toilet. Sejuk kowt.

Fast forward, dah balik Kampus.
Dan dah siap melalui kursus Fasa 2 yang dalam dewan itu.
Kemudian kena pindah dari IK pergi CG. Punya malas nak membawa beg.
Kemudian kami request nak transport.
Pastu ada sorang pegawai bagitau macam ni
"Jalan dalam hutan gelap-gelap boleh plak, jalan dalam bandar siang-siang nak transport"

Semenjak ke'sarcasm'an tersebut, aku selalu semat dalam hati.
Bila mana aku jumpa kepayahan dan menyebabkan aku STOP.
Aku selalu fikir, kalau dalam gelap aku boleh jalan, juga sama dalam kegelapan ini.
Dan aku masih ingat segala detail kejadian itu, walaupun dah 5 tahun berlalu (Jun, 2008)

Buhye

YZYZ

What's this?

You are currently reading Jalan Yang Gelap at Hook Up with Syahmi.

meta

Please Click Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...